Mobile-menu-button
  • en

Nieuwe locatie op komst

2-10-2014

Jawel, je leest het goed: nog eentje! En wel aan de Heezerweg, nummer 347. We hebben in een jaar tijd drie locaties moeten verlaten, dus het is voor ons van groot belang om nieuwe ruimtes te vinden om dit verlies op te vangen. Naast de Ruysdaelbaan, hebben we nu deze nieuwe locatie die wat meer gericht is op kunstenaars en ambachtslieden. Het pand is weliswaar iets minder aantrekkelijk qua locatie, de faciliteiten zijn wat simpeler en het betreft een tijdelijk gebruik (we gaan uit van minimaal twee jaar). Het voordeel is dat de ruimtes daardoor aantrekkelijk geprijsd zullen worden. We richten ons dus echt op mensen die wat minder behoefte hebben aan luxe en representativiteit, maar vooral aan ruimte om stevig aan te pakken. We zijn nu nog druk in de weer het project op poten te zetten en alles goed uit te rekenen en aan te passen voor onze aanstaande aanwezigheid. Vanaf volgende week hebben we de informatie op een rijtje en zullen we de ruimtes aan gaan bieden op de site. Houd ons actuele aanbod dus goed in de gaten! HW347edit2 HW347edit1 HW347edit4 HW347edit3

Een nieuwe website

9-09-2014

Het werd tijd. De vorige was immers al een jaar of zes oud. Daarnaast merkten we dat bepaalde pagina’s niet meer aan de verwachting voldeden en dat de groei van de stichting over de afgelopen jaren schreeuwde om een nieuw digitaal presentatieluik. Zie hier het resultaat. Er zijn nogal wat dingen veranderd zoals je ziet. Zo is het nieuws (zoals dit bericht) voortaan geïntegreerd i.p.v. een extern blog. Ook het aanbod is behoorlijk onder handen genomen en zo een stuk actueler en inzichtelijker. Last but not least hebben we ook een Facebook-pagina om snelle nieuwtjes over onszelf, maar zeker ook onze huurders te delen. Dus like ons vooral en je blijft automatisch op de hoogte van ons nieuws via je eigen account! We hopen dat jullie, net als wij, de website een hele verbetering vinden qua uitstraling, inhoud en gebruiksgemak. Wij zijn er zelf erg over te spreken en kunnen er weer een tijdje tegenaan.

Nepkerkje voor nop

9-09-2014

We mogen een gebouwtje gratis in bruikleen geven. Gratis? Ja, helemaal voor nop. Echter zul je wel zelf moeten zorgen voor de voorzieningen die je nodig hebt zoals energie, water en internet, maar het gebruik van het gebouwtje zelf is helemaal kosteloos.  Iedereen met een goed idee voor een invulling van het pandje mag zich bij ons melden. Wij zullen vervolgens alle ideeën beoordelen en de best passende eruit pikken. Het gaat om een ‘nepkerkje’ aan de Oirschotsedijk. Het lijkt op een kerkje (zeker vanuit de lucht) maar in werkelijkheid werd het gebouwd door de Duitse Luftwaffe voor materieelopslag tijdens WOII. Er stonden nog allerlei gebouwtjes omheen en lange tijd was het onderdeel van een asielzoekerscentrum. De gebouwtjes er omheen werden daarna gesloopt, maar het kerkje werd vanwege zijn bijzondere verhaal van de sloophamer gered door de Nicolaas Clopper Stichting. Nu staat het al enige tijd leeg en krijgt Stichting Ruimte de mogelijkheid er een passende invulling aan te geven. Mocht je jezelf wel zien werken (of iets anders organiseren) in dit pittoreske pandje, kun je een mail sturen (zie huidig aanbod) met een omschrijving van je idee. Het moet wel binnen onze doelstellingen vallen (kortweg: creatieve industrie) en aansluiten bij het gebouwtje en de omgeving. Houd er rekening mee dat het vlakbij het vliegveld is, dus het kan er bij vlagen behoorlijk lawaaiïg zijn. BO7_klein BO6_klein BO5_klein BO8_klein